h1

Till min dotter

oktober 25, 2009

.

babyangelflower

.

Älskade dotter, älskade Rebecka. Idag fyller du 24 år. GRATTIS!!!

Tänk att det har gått alla dessa år sedan du kom till mig! Och jag minns det som igår. Hur jag vaknade efter operationen och de kom och la dig på mitt bröst och du låg där som en liten groda. Så fin. Så mjuk. Så underbart MIN!!!

Efter några dagar, när jag var på benen igen, stod jag i sjukhuskorridoren med dig på armen och tittade ut genom fönstret. Det var mörkt ute och de första snöflingorna kom. Och jag lyfte dig till mitt ansikte och viskade in i ditt lilla perfekta rosenbladsöra ”Min lilla Snöflinga!”.

Guardian angel

Du växte upp och livet gav dig många törnar, redan i tidig ålder. Du har aldrig haft det lätt, alltid fått kämpa emot en massa saker. Och jag har känt mig ledsen och maktlös många gånger när jag inte lyckades bana vägen för dig eller skydda dig emot alla hot och faror, eller alla elakheter.

Nu är du vuxen, fast du är ändå min lilla ängel. Du är så lik dig! Blicken ljus och öppen och forskande, precis som när du var nyfödd och tog in omvärlden och livet för varje andetag.

Du har det tufft nu, och du får inte blomma riktigt som du borde. Men din tid kommer hjärtat, var så säker. Allt det goda väntar på dig där ute, och en vacker dag så kan du släppa taget om det svåra och sväva ut på dina änglavingar.

Duvan

Jag älskar dig så mycket.

Grattis på födelsedagen min lilla STORA ängel!

.

.

11 kommentarer

  1. Åhh tuuusen tack lilla mamma.

    Du ska veta att jag e så glad att just DU e min mamma. Jag skulle inte vilja byta bort dej för allt i världen. Du e VÄRLDENS BÄSTA MAMMA. Du har gett mig o ger mig fortfarande så mycket. Och jag kan inte annat än att känna stor tacksamhet för att du finns.

    Kunde inte hejda tårarna när jag läste detta o såg videon du gjort. Så fint. Jag blev jätte glad.

    Älskar dig föralltid. Förevigt. MIN mamma ♥♥♥

    Ses senare :D

    Kraaaaaam


  2. Becka, älskling! Jag ska pussa och pussa och pussa på dig!!! Ses snart! :-)


  3. Grattis till dottern ..och jag tror nog du varit en go mamma… och det ser jag hon tycker själv också

    kram och fortsatt skön söndag !


  4. Hej Wolmer!
    Jag ser att hon är ett år yngre än min son,.han fyller ju 25 den 28/10,,,får se om man hinner ner
    till hans födelsedag…Hälsa dottern din ett stort gratis från mej.


  5. Hej.

    Vad vackert du skriver om din dotter.

    Min dotter fyller 21 nu snart och jag vet precis hur mycket man tänker på den där dagen.
    Den lyckligaste i ens liv.

    Hur stora de än är så är de ändå den där lilla bebisen – för alltid och hur många törnar de än får i livet så försöker man finnas där – jag vet!

    Det här var i går så jag hoppas ni hade ett trevligt firande.

    Kramar.


  6. Hej Wolmer!
    Så vackert du skriver till din dotter. Jag kan förstå hur du känner inför hennes födelsedag och hennes prövningar. Hoppas att det blir bättre med tiden. Det kan man väl hoppas?

    Varm kram till dig Wolmer och gratulationer till din dotter./ :-D


  7. Vilken fin kärleksförklaring!

    Att bli mamma är nog en av livets höjdpunkter, man minns alltid den där känslan av mirakel och överväldigande kärlek, men också det ansvar man fått för en ny varelse på jorden. Man vill ju skydda det lilla barnet från allt ont, men så måste det ju få göra sina egna misstag och hoppeligen lära av dem, det är ju egentligen en stor paradox.

    Kram


  8. Den finaste hälsningen jag läst.

    Du verkar vara en sån Härligt fiiiin mor!


  9. Hej på er alla bloggvänner och läsare!

    Det blev ett fint födelsedagsfirande med min dotter, trots att omständigheterna inte var de allra bästa.

    Tack för era varma och go’a ord till mig!

    Kram!


  10. Det vackraste jag läst på länge. Din dotter är stolt över att ha dig som mamma, men tror även att hon är stolt över att få vara din dotter som finns där för henne när hon behöver det som mest. Relationen mellan ett barn och mamman är det viktigaste och det har ni lyckats bra med ser jag. Detta inlägg berörde mig djupt, väldigt fint. Grattis till dottern =)


  11. Hej Shejda, välkommen hit! Jag håller med dig, bandet mellan mor och barn är något utöver det vanliga föräldraskapet. Det är mitt eget kött och blod, och den kärlek en mor känner till sitt barn övergår allt annat.

    Kram!



Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

