h1

Träda

januari 21, 2011

.

.

Jag måste låta bloggen gå i träda en tid.

Har väl redan gjort, egentligen. Men nu blir det officiellt liksom. Orkar inte ha det där dåliga samvetet hela tiden för att jag inte svarar på kommentarer eller besöker bloggvänner.

Alltför mycket på tallriken just nu. Mammas Alzheimer med allt vad därtill hör, en hel del problem för egen del. Dessutom har jag nyss legat på sjukhus för dubbelsidig lunginflammation och jag har heller inte kunnat – hunnit – hämta mig efter de operationer jag genomgick i höstas.

Jag återkommer helt klart. Någon gång, längre fram. När tid och ork och energi finnes till att dela med mig av tankar, funderingar och upplevelser.

Allt gott önskas alla läsare och bloggvänner! Jag tänker på er. Hela tiden!

.

12 kommentarer

  1. Det skjønner jeg godt kjære deg! Jeg har selv hatt en kjempetøff høst etter at min mor fikk slag i september, og det siste jeg tenkte på den tiden var å blogge. Hvis man presser seg til f.eks å blogge når man ikke har tid eller overskudd mister man blogglysten.

    Håper du er er bra for lungebetennelsen! Kjedelig å ligge på sykehuset da!

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og god helg!:)

    Krammar från Toril


  2. Sköt om dig, din kära mamma och allt omkring dig. Ta det lungt och vi finns här när du behöver oss.

    Kram och God bless. /Heddan


  3. Kära vän, ha inte dåöligtsamvete för oss. Du har väl alldeles nog med dina bekymmer.
    Dubbelsidig lunginflöammation tar på krafterna också – jag vet.
    KRAM önskar dig Guds välsignelse.
    Margharetha


  4. Så lustigt att jag skulle titta in igen just idag.
    Ledsen att du varit sjuk och att din mamma ”går den trista vägen”. Jag råkar tro att det är de anhöriga runt omkring en människa som drabbats av alzheimers om drabbas värst. Väldigt kämpigt mentalt sett.


  5. Tråkigt att du varit så sjuk, hoppas du snart mår bättre. Du har givit så mycket genom din blogg under åren, det finns ingenting att ha dåligt samvete för, tvärtom! Ha det nu så bra du kan, hoppas få se dig igen på nätet så småningom! Skickar en stor lycka-till kram. Margit


  6. Säger samma som alla ovan. Vi saknar dina inlägg men man måste ta en paus ibland. Krya på dig och jag önskar dig stor kraft att själv bli frisk och orka stå din lilla mamma bi.
    Kram
    Lena


  7. Tänker på dig också.
    Ta det nu lugnt och vila så krafterna kommer tillbaka.

    Bloggen finns ju här ändå.

    Krya på dig kramar.


  8. Det var inga lustiga nyheter precis… Kroppen reagerar ofta på stor stress just genom ett kraschat immunförsvar. Jag hoppas att din kropp orkar läka nu och att du kan få en dag i taget i lugn och ro tillsammans med de dina. Varm kram!


  9. Sköt om dig!


  10. Skickar en omtankeshälsning i cybervärlden, hoppas det repar sig med allt och du är välkommer tillbaka sen ! kram


  11. Vet inte om vårsolen fått mig ur trädan ännu. Även jag har haft en tråkig början av året, och bland det första som då fick vara blev bloggen. Vi får hoppas att solen kan väcka lite mer glädje i tillvaron för alla.


  12. ”Gratulerar med dagen” – det är väl så man säger i Norge

    Allt gott, önskar Agapi



Kommentera

