h1

Alzheimer

november 8, 2010

.

.

Jag fick nyss veta.

Mamma har Alzheimers sjukdom.

.

15 kommentarer

  1. Förstår att det är jobbigt. Hoppas hon får bra hjälp och att du också får det och orkar !
    Kram!
    Margaretha


  2. Huff da! 😦 Det er kjempetrist når våre foreldre blir syke på den måten, og man føler man mister dem når de får alzheimer! 😦 Jeg tenker masse på deg! Min mor fikk slag 27.09, og vi merker hun har tapt seg litt etter slaget! 😦

    Sender deg en stor varm klem 🙂


  3. Oj, så tråkigt.. jag minns min farfars mor hadde alzeheimers, det var jobbigt och tungt..

    Hoppas det går bra i övrigt!


  4. Åh, det var verkligen tråkigt att höra. Inte lätt att få genomslag för annan diet på sjukhemmet heller, som hon gärna skulle mått bättre av.
    Stora kramar


  5. Det är inte lätt – svärfar fick Alzheimer men också bra läkemedel.
    Hoppas Ni kan hålla sjukdomen stången.


  6. Skickar varma kramar och tankar. Morfar hade samma vidriga sjukdom men vägrade vård i många år tills det blev alldeles för sent så jag hoppas att din mamma har fått hjälp tidigt i sjukdomsförloppet så att ni kan få det så bra som möjligt härifrån.


  7. Hej!
    Vad ledsamt med Alzheimers diagnosen, hoppas att ni lyckas få en så bra vård som möjligt.
    Skriver till Dig här för jag hittar ingen mailadress till Dig. Jag har kollar runt lite på internet efter tips om LCHF kost och morbus dercum och blev då tipsad om Dig och denna sida. Skulle gärna vilja ställa några frågor till dig om detta. Finns det möjlighet att nå dig på någon mail för jag vill inte ställa alla frågor så här till allmän beskådan.


  8. Alzheimer är tufft. Kanske känns det skönt att veta vad det är som har känts ”fel”? Jag vet att du fått mycket fint från din mamma. Kram.


  9. Så hemskt tråkigt! Stackars er.


  10. vad tråkigt för er. En svår sjukdom. jag vet inte alls hur gammal din mamma är men i vilket fall är det jobbigt, Hoppas ni ska få mycket bra hjälp
    kraaaaaaaaaaaaaaaam


  11. Hade för mig att jag kommenterat här förut..Snart måste du kanske även hälsa på mig på ett hem. Glöm inte ta med bacon i så fall 😉


  12. Kära du.tröst kan jag inte ge, men goda tankar och stor medkänsla nu i advent. Jag vet hur det är; Alzheimer är ju ”de anhörigas sjukdom”.

    Kanske det ändå är bra att få en diagnos, så din mamma kan få adekvat behandling…

    Kram / Agapi

    (Jag har varit utan pc några veckor, såg också att min mailadress var helt fel -förstår inte hur den ändrats)


  13. Hej, undrar om du sjungit något än under Advent, du kanske inte orkar med det just nu?
    En gid tanke, en kram
    Margaretha


  14. Ledsamt.


  15. Vill nu önska dig ett GOTT Nytt år!Förstår att det är ett jobbigt år du lämnar bakom dig.Hjärtekram
    Margaretha



Lämna en kommentar