Archive for 27 december, 2009

h1

Glad och tacksam!

december 27, 2009

.

.

Himmel så bortskämd jag känner mig!

Jag har fått så otroligt fina gåvor även denna jul, men framför allt har jag fått umgås med nära och kära. Och så var äldsta dottern med oss, vilket hon inte var förra julen.

Önskeboken, necessären i silver, vackra prydnadsföremål och mycket annat fick jag. Alldeles på tok för mycket, men jag blev så glad för precis allting.

Lilla mamma var med denna julafton också. Hon har nyss fyllt åttiotre år, så det kanske inte blir så många jular till för hennes del. Sånt vet man aldrig, och jag försöker att leva som om varje stund med henne är den sista.

När jag tänker på min mamma, så tänker jag också på min kära moster Astrid, mammas lillasyster, som gick bort för över två år sedan. Astrid representerar hela min barndom och uppväxt i Norge, och hon är även den som var först med att invagga mig i musikens mysterier.

Ett av hennes favoritstycken som hon ofta spelade på sitt vackra piano, var Ave Maria av Hugo Gyldmark. Som en hyllning till Astrid har jag sjungit in den sången i min hemkyrka och hoppas att hon hör det här, däruppe någonstans ovanför stjärnorna och molnen…

God fortsättning till er alla!

.

.